Sunday 14 December 2008

hatiku yg panas..

oish..
ak baru blik dr surau..
hahaha..
lps maghrib,smbil nk tgu isyak..
biasanye akn duk sembang ngn org2 tua..
senior citizen la..
hahaha...
ntah mcm mana smlm...
depa pakat duk sembang politik..
huhu..
utk pgtahuan, surau tue mmg kubu kuat umno..
aku jea future government member kat situ sbb pd aku, surau ialah tempat ibadah, maka x perlu ada apa2 pengasingan...
itu yg salah sekarang nie..
sama juga dengan PAS, ade surau sendiri...
maka. pndgn aku x perlulah jd begini..
jd, kat sini aku bersetuju dgn hilman, di mana politik itu bersih sebenarnye ttp yg mengotorkannya ialah aktor2 tersebut...
hmm, balik pd cite...
tetiba die ckp ttg kerajaan perak...
'nizar tue bodoh, jd barua cina, jd boneka cina' sape2 yg sokong pas mmg bodoh...'
hahahaha...
yg plg pntg skali ayat nie..
'lawyer asmuni tue pun sama bodoh, duk ckp biarlah klu cina nk pegang pun, lg rela kerja ngn cina dr umno'..
hahaha...
die mmg tau aku nie adik ipar asmuni..
dlm hatiku berbisik, 'oish, men kasar org tua nie..kutuk abg aku tue'..
tetiba die ckp 'sama cam org sebelah tue'..
hahaha..
refer kat aku lah..
ak smlm snyap jea x ckp ape2..
snyum jea..
sbb mls nk menyampuk..
org tgh mengamuk...
dah la men rembat perlembagaan, men tukar suka ati jea, men ckp psl hudud yg x jln2..
bosoh btul, kuasa kerajaan pusat n negeri pun x dpt beza, ada hati nk bicara ttg poltik...
haha..
dgr cite, aku nie student law bkn engine...
tp sbb ak mls nk nyampuk, klu ak tegur kesalahan die tue, mau malu besar die, nnti aku buat kenduri, x nk dtg plak..
hahaha..
bek la aku snyp...
tp yg pntg, motifnye smlm mmg nk kenakan aku..
hahaha..
ak x kisah..
ari nie nk gi surau pki baju 'pas 4 all'..
hahahaha...
takbir!!!!!!!

3 comments:

Hilman Idham said...

ko pown mempergunakan surau sebagai tempat berpolitik san sbb ko g pkai baju pas 4 all..haha. Btol san, nmpaknye org2 kg ko memiliki semangat kePANDIRan yang amat sebab hegemoni UMNO dh pasung minda dorang..ape lg san, ank muda cm ko kne sebar ideologi cpat. Kate org kuat melayu, dh r dok sbilik dgn sapik..hahaha. xkan nk tgk org melayu dipandirkan lagi.....


p/s: sory san, ak gne ayat pandir2 coz br pas bce abes buku SH Alatas..hehehe

Muhammad Hasanuddin Bin Mohd Yusoff said...

hahahaha...
aku roommate ngn bakal ketua pemuda umno...
hahaha..
hidup melayu...
hidup melayu..
penuhkan kilang dgn org melayu...
penjara pun..
hidup melayu..
dasar ekonomi bengong..
haha..

N.HIDAYAT said...

sabar ahsan..sabar...sabar...